21 Mayıs 2012

Pazartesi Bunalımı


Hafta sonunu bitirirken yeni haftanın durumuna birlikte göz atalım.Hafta geneline baktığımızda psikolojik görünüm genelde şöyle;

Pazartesi: Hafta sonu dinlenemedim ki şimdi kolaysa bekle 5 gün daha.Şimdi yatağımda olmak vardı.
Salı: Offff !! Bugün daha salı mı ya?Ben çarşamba sanmıştım.Çok kötü oldu bu :(
Çarşamba: Hıh nihayet hafta ortasına geldik.Bugünde bitince çok az kaldı dayan.
Perşembe: Yarın cuma Oleyy! Hem zaten cuma serbest kıyafet öyle olunca insan işteymiş gibi hissetmiyor.Yarın çabuk biter zaten.
Cuma: Ne olurdu cuma günleri 1-2 saat erken bitseydi mesai?Zaten akşam arkadaşlarla plan vardı ,hafta sonuna iş mi kalır zaten iller bitti.Neyse dayan biraz daha son saatler:)

Peki bu pazartesi sendromuyla başlayan haftalık duygu akımından nasıl sağ çıkarız?Haftayı güzel geçirmek ve neşemizi kaybetmemek için özellikle kendimizi neşelendirecek şeyler yaratmalı ve bünyemizi kuvvetlendirmeliyiz değil mi ama?

-Bir kere işe giderken, pazartesiymiş cumaymış demeden kendine bahane bulmadan  her zaman bakımlı ve şık olacaksın.Makyajını hafifte olsa yapmadan saçına şekil vermeden evden adımını atmayacaksın.Bu kendini iyi hissetmen adına çok önemli.

-İşe başlamadan önce mutlaka kahvaltını yapıp gün içerisinde multivitamin kullan ki dinç kal.

-Öğle yemeğini aşırıya kaçırma sonra uykun geliyor ofiste bir yatak olsa da öğlenleri orada uyusak diye dolanıyorsun.

-Arada bir 1-2 dakika açık havaya çıkmaya çalış.Ofisin içinde sürekli kapalı kalmak insanları gerçekten olumsuz etkiliyor,özellikle de yaz aylarında.Gökyüzünü görmek bile keyfini yerine getirecek.


-Masanda her zaman az kalorili atıştırmalık bulundur.Örneğin ben çıtır elma'yı tercih ediyorum.Bir paketi 45 kcal kadar bir şeydi.


-Sarı renk neşelenmek için bire bir.Hem de sizi dinç tutar.

-Eve gidince kendini dizinin karşısına oturmuş bulursan hemen kalk.8'de oturuyorsun başına 11'de bitiyor.Hooop bir bakmışsın uyku vakti.Sonra gün nasıl geçti ben anlamadım.Kendime vakit ayıramıyorum falan anlamam.Kendine vakit ayır seni mutlu eden bir şeyler yap.

Peki siz neler yapıyorsunuz bakalım?Yoksa siz o haftanın her günü enerjik olanlardan mısınız?E durma o zaman anlat sırrını bize...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder