5 Mayıs 2012

HAVUÇLU TARÇINLI CEVİZLİ KEK :))

Bugün yerimde duramadım tüm ev ahalisine bir sürpriz yapıyım dedim mutfağa girdim...Hani şu meşhur ıssız adamımız vardı ya bir aralar hıh işte onun havuçlu tarçınlı cevizli kekinden yapmaya karar verdim.Pek de güzel oldu valla ellerime sağlık...

Şimdi gelelim tarifimize;
(Bu arada yaptım da oturup doya doya yedim yaz kampından çıktım sanmayın tam gaz devam ediyoruz durmak yok)

Malzemeler ;
-3 adet yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1 su bardağı rendelenmiş havuç
-1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
-1 paket şekerli vanilin
-1 yemek kaşığı tarçın
-1 paket kabartma tozu
-1 su bardağı yoğurt
-2 su bardağı un
-1/2 su bardağı sıvı yağ


Yaklaşık 3 adet havuç 1 bardağa denk geliyor diyebiliriz.Havuçları rendenin ince kısmı ile rendeleyin.Toz şeker ve oda sıcaklığındaki yumurtaları karıştırıp krema kıvamına gelene kadar çırpın.Krema kıvamına geldikten sonra önce sıvı yağı ekleyip bir müddet daha düşük ayarda çırpmaya devam edin.Sonra sırayla vanilin,yoğurt,un ve kabartma tozunu ekleyin ve tüm bunları tortu kalmayıncaya kadar çırpın.Spnrasında ise havuç,ceviz ve tarçını ekleyerek karıştırmaya devam edin.

Elde ettiğiniz karışım buna benzeyecek.


Keki pişireceğiniz kabın içini karışımı dökmeden önce margarin veya tereyağı ile iyice ovup sonrada biraz un serpiştirin.Sonrasında karışımı kabın içine dökün.


Önceden ısıtmış olduğun 180 derecelik fırında 30-40 dk piştikten sonra kekiniz hazırdır :))


NOT:Ben kekin üzerine birde DR.Oetker'in tarçınlı dekor şekerinden döktüm.

Afiyet Olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder