13 Mayıs 2012

Alerjik Rinit (Saman Nezlesi)

Seninle başım dertte ne yapsam bilmiyorum...

Son 1,5 yıldır saman nezlesi ile uğraşıyorum.Bütün yıl sürmekle birlikte özellikle polenlerin havada fink attığı şu dönemde iyice tavana vuruyor.İnsan ne yaptığından zevk alıyor ne de ne yaptığını anlıyor tam bir işkence...

Genetik etkenlerle de ortaya çıkabilen (ki bendeki genetik) bu iğrenç şey kişilerde burun tıkanıklığı,hapşırma nöbetleri ,sulu burun akıntısı,burun ve gözlerde kaşıntı,damakta ve gırtlakta kaşıntı,öksürük ve baş ağrısına sebep olabiliyor ve malesef bunların bir çoğu bir arada yaşanıyor.Yani bütün yazı burnunuz ağzı hafif açık kalmış musluk gibi şıp şıp damlayarak ,burnunuz ve gözleriniz kıpkırmızı ve ardı arkası kesilmeyen hapşırık nöbetleriyle geçiriyorsunuz.Bütün bir sonbahar yaz sezonu boyunca herkes size grip misin aman yaklaşmayalım diye geliyor ve siz onları kesinlikle bunun bir alerji olduğuna ikna edemiyorsunuz.

Tabi ki bu hastalığın tek sebebi polen değil.Havada uçuşabilen polen,mantar tozları,hayvan tüyleri,ev tozu gibi maddeler de bu alerjiyi ortaya çıkartabiliyor.

Bu gibi durumlarda mutlaka hastahaneye gidip bir alerji testi yaptırmak gerekli.

Bu test kolun iç kısmına alerjen  maddelerin ufak iğnelerle tatbik edilerek vücudun bu maddeye tepki verip vermediğini görmek amacı ile yapılıyor.Böylece neye alerjiniz olduğunu öğrenip o maddeye karşı önleminizi alıyorsunuz.

Örneğin ben bu testi yaptırdığımda kavak poleni,ev tozu ve hamam böceğine (bir insanın hamam böceğine  nasıl alerjisi olabilir bilmiyorum ama)alerjim olduğunu öğrendim ve bu durumda doktor evimde halı kullanmamam gerektiğini söyledi.

Şimdi halısız ev olmaz olur mu hiç,ama duyduğum kadarıyla halıların üzerine sıkılan bir ilaçtan bahsediliyor genelde astım hastaları bu ilaçtan evlerinde kullanıyorlarmış.

Sizlerinde bu hastalıkla ilgili bildiğiniz ,tecrübe ettiğiniz şeyler varsa yorumlarınızı bekliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder